ghorabaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Kitaab wa Soennah
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Verbreekt het kussen de rituele reiniging?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Admin
Admin



Aantal berichten : 151
Registratiedatum : 16-07-09

Verbreekt het kussen de rituele reiniging? Empty
BerichtOnderwerp: Verbreekt het kussen de rituele reiniging?   Verbreekt het kussen de rituele reiniging? Emptyza aug 08, 2009 1:01 pm

Verbreekt het kussen de rituele reiniging?


Shaych al-Iemaam al-'Uthaymien Vraag: Mijn man kust me altijd wanneer hij het huis verlaat, zelfs als hij naar het gebed in de moskee gaat. Soms, heb ik het gevoel dat hij me kust op een lustvolle manier. Wat is de regelgeving betreffende zijn wassing in dat geval?

Antwoord: Aa’isha leverde over dat de Profeet (Moge Allaah's Vrede en Zegen met hem zijn) een van zijn vrouwen kuste en toen ging bidden zonder zich te wassen. Deze hadieth maakt de vraag, over het aanraken of kussen van een vrouw, duidelijk; maakt dat de wassing ongeldig of niet? De geleerden verschillen van mening over dit punt. Sommige geleerden zeggen dat het de wassing in alle gevallen ongeldig maakt; wanneer men een vrouw aanraakt is zijn wassing in alle gevallen ongeldig. Sommigen zeggen dat als hij een vrouw aanraakt op een lustvolle manier, dan maakt dat de wassing ongeldig en anders niet. Anderen zeggen dat het in geen geval de wassing ongeldig maakt. Deze laatste mening is de sterkste mening. Dus, als een man zijn vrouw kust, aanraakt of omhelst en hij ejaculeert niet of verliest geen vloeistof, dan is noch zijn wassing noch die van haar afgebroken. Dit is omdat het principe is dat zijn wassing geldig blijft totdat er bewijs is dat het ongeldig is geworden. Er is geen bewijs in de Koran en ook niet in de Soennah, wat er op duidt dat het aanraken van een vrouw de wassing ongeldig maakt. Daarop gebaseerd; wanneer een persoon een vrouw aanraakt, zelfs zonder dat er iets tussen hun huiden is en zelfs als het op een lustvolle manier is of een kus of een omhelzing, dan maakt het geen van hun wassingen ongeldig.

En Allaah weet het beste.

Bron: Fataawa al-Mar’ah
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ghorabaa.actieforum.com
 
Verbreekt het kussen de rituele reiniging?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Verbreekt het kussen de rituele reiniging?
» Het kussen van de Koran uit respect
» Wat zijn de zaken die deze staat van rituele reinheid doen verbreken ?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ghorabaa :: Gebed & Woedoe-
Ga naar: