ghorabaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Kitaab wa Soennah
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Het bijhouden van de Koran

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Admin
Admin



Aantal berichten : 151
Registratiedatum : 16-07-09

Het bijhouden van de Koran Empty
BerichtOnderwerp: Het bijhouden van de Koran   Het bijhouden van de Koran Emptyzo jul 19, 2009 10:47 pm

Het bijhouden van de Koran


Shaych al-'Allaamah Saalih al-Fowzaan Vraag: Ik heb twee delen van de Koran uit het hoofd geleerd (van een totaal van dertig delen). Maar steeds als ik een hoofdstuk leer, vergeet ik de verzen van datgene wat ik daarvoor heb geleerd. Informeer mij over iets waarin ik genezing en heling kan vinden tegen de ziekte van vergeetachtigheid, moge Allaah U met het goede belonen.

Antwoord: Ten eerste, moet je jouw intentie zuiver maken voor het leren van de Edele Koran.
Ten tweede, Je moet de Koran vaak reciteren, want de Boodschapper van Allaah (Moge Allaah's Zegen en Vrede met hem zijn) heeft ons geïnformeerd, dat de Koran van ons vereist dat we het volhardend moeten onderhouden en veel moeten lezen, want het verdwijnt sneller van ons dan een kameel van zijn paal (die eraan vastgebonden is). Dus als je een hoofdstuk van de Koran hebt gememoriseerd, blijf het steeds opnieuw herhalen, en ga niet naar het volgende hoofdstuk tenzij het vorige stevig in jouw geheugen is gegrift.

De conclusie:


Ten eerste: Maak jouw intenties zuiver en pas toe wat Allaah, Soebhaanehoe wa Ta’ala, jou heeft onderwezen: “En vreest Allaah, dan zal Allaah jullie onderwijzen..” [al-Baqarah: 282]
Ten tweede: Je moet heel veel lezen!
Ten derde: Ga niet van het ene vers naar het andere of van het ene hoofdstuk naar het andere, totdat hetgeen wat je reeds hebt gememoriseerd stevig is ingeworteld in jouw geheugen.

Bron: Fatawa al-Fowzaan, al-Muntaqa (1/80, 81)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ghorabaa.actieforum.com
 
Het bijhouden van de Koran
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Het verkopen van de Koran en Koran geluidsopnamen?
» Het kussen van de Koran uit respect
» Vasthouden van de Koran tijdens het bidden
» Het verfraaien van de stem tijdens het reciteren van de Koran

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ghorabaa :: Koran/Soennah-
Ga naar: