ghorabaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Kitaab wa Soennah
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Bereiken van het niveau van de Metgezellen

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Admin
Admin



Aantal berichten : 151
Registratiedatum : 16-07-09

Bereiken van het niveau van de Metgezellen Empty
BerichtOnderwerp: Bereiken van het niveau van de Metgezellen   Bereiken van het niveau van de Metgezellen Emptyzo jul 19, 2009 11:48 pm

Bereiken van het niveau van de Metgezellen


Shaych Iemaam Mohammed ibn Saalih al-'Uthaymien Vraag: Is het mogelijk dat een moslim, in deze tijd, hetgeen kan bereiken wat de Metgezellen hebben bereikt van de naleving van het geloof van Allaah?

Antwoord: Wat betreft het bereiken van hun positie, dit is onmogelijk! Want, de Profeet (Allaah's Zegeningen en Vrede zij met hem) heeft gezegd: "De beste mensen zijn die van mijn eeuw, dan degenen die daar nakomen en dan degenen die daar nakomen!" [Boechaarie: 2652, Moslim: 2533]

Wat betreft de rectificering van de Islaamitische natie, zodat zij weggaan van de situatie waarin zij nu verkeren, dit is mogelijk! En Allaah heeft de mogelijkheid tot alle zaken. En het staat vast op gezag van de Profeet (Allaah's Zegeningen en Vrede zij met hem) dat hij heeft gezegd: "En er zal altijd een groep van mijn Oemmah duidelijk op de Waarheid blijven, niemand die ze in de steek laat, noch wie hen tegengaan, zullen hen deren. Totdat de Opdracht van Allaah komt, zullen zij hierop zijn!" [Moslim op gezag van Thowbaan Radieyallaahoe ánhoe: 1920]

En ongetwijfeld is de Islaam-natie onder de huidige omstandigheden, in een barre situatie, ver weg van hetgeen Allaah van haar Wil, zoals: samenhorigheid op het geloof van Allaah en krachtigheid in het geloof van Allaah. Want, Allaah zegt: ((En voorwaar, deze natie is (slechts) é️é️n natie, en ik ben jullie Heer dus vreest (Mij),)) [Al-Moeminoen: 52]

Bron: Fatawa Shaych al-'Uthaymien deel 3 blz. 51.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ghorabaa.actieforum.com
 
Bereiken van het niveau van de Metgezellen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Korte levensbeschrijvingen van 10 Metgezellen
» Het acteren van de Metgezellen?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ghorabaa :: Biografieën-
Ga naar: