ghorabaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kitaab wa Soennah

IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

Het oordeel over het binnenhalen van niet-moslim opvoedsters voor onze kinderen

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Admin
Admin

Aantal berichten : 151
Registratiedatum : 16-07-09

Het oordeel over het binnenhalen van niet-moslim opvoedsters voor onze kinderen Empty
BerichtOnderwerp: Het oordeel over het binnenhalen van niet-moslim opvoedsters voor onze kinderen   Het oordeel over het binnenhalen van niet-moslim opvoedsters voor onze kinderen Emptyzo jul 19, 2009 10:37 pm

Shaych Iemaam Mohammed ibn Saalih al-'Uthaymien Vraag: Er zijn een aantal families die niet-moslim opvoedsters het land binnen brengen om hun kinderen op te voeden en te verzorgen, wat is het oordeel hierover met de argumentatie hiervoor? Djazakoemoellaahoe chairan!

Antwoord: Het is verbazingwekkend dat er gezegd wordt dat er opvoedsters zijn die geen moslim zijn! Want, iemand die geen moslim is bezit geen goeds, noch kan haar opvoeding goed zijn. En zij is gevaarlijk voor de kinderen, want zij is of onwetend, of haatdragend. Als zij onwetend is, dan kan het zijn dat zij uitspraken van Koefr (ongeloof) of Shirk (afgoderij) doet, terwijl zij niet weet wat de gevolgen hiervan zijn. Als zij echter haatdragend is, dan is zij erger en veel gevaarlijker!

Wat ik dus aan mijn Islaamitische broeders adviseer is, dat zij het absoluut vermijden om niet-moslima's binnen te halen, en zeker als dit voor de reden zou zijn dat zij de jeugd en kinderen opvoeden! Wat betreft de vraag voor de argumentatie, de argumentatie hiervoor is: dat alles waarvan het resultaat verderfelijk is, verboden is. En de Profeet (Moge Allaah's Zegen en Vrede met hem zijn) heeft de slechte metgezel vergeleken met een metaalwerker, hij heeft gezegd: "…Of hij verbrand je kleding of je ontvangt van hem een slechte geur..." [al-Boechaarie en Moslim] En de opvoedster die dag en nacht met de kinderen in huis blijft is ongetwijfeld een metgezel, en zij is een slechte metgezel als zij geen moslim is!

Bron: Fatawa Shaych al-'Uthaymien, zie Fatawa 'Ulema al-Balad al-Haraam blz. 112.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ghorabaa.actieforum.com

Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Als Iemand de Qor?aan niet begrijpt, wordt Hij dan toch beloond voor het Reciteren ervan?
» Op sommige momenten horen we van oudere mensen, zowel mannen als vrouwen dat zij zeggen tijdens paniek of vrees voor hun kinderen en gelijksoortige zaken, dan zegt een van hen: “Mohammed en 'Ali”?
» Mijn ouders hebben de dochter van mijn tante geadopteerd, zodat het een dochter van ons is, (dit) omdat Allah mijn ouders niet heeft voorzien van veel kinderen. Begeleid hen (naar de waarheid),
» Wat is het oordeel betreffende geboortebeperking [d.m.v. pillen of iedere andere manier van gebruikmaking van voorbehoedsmiddelen]?
» Dragen van korte kleding in bijzijn van kinderen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ghorabaa :: Kinderen-
Ga naar: