ghorabaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Kitaab wa Soennah
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Mijn ouders hebben de dochter van mijn tante geadopteerd, zodat het een dochter van ons is, (dit) omdat Allah mijn ouders niet heeft voorzien van veel kinderen. Begeleid hen (naar de waarheid),

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Admin
Admin



Aantal berichten : 151
Registratiedatum : 16-07-09

Mijn ouders hebben de dochter van mijn tante geadopteerd, zodat het een dochter van ons is, (dit) omdat Allah mijn ouders niet heeft voorzien van veel kinderen. Begeleid hen (naar de waarheid), Empty
BerichtOnderwerp: Mijn ouders hebben de dochter van mijn tante geadopteerd, zodat het een dochter van ons is, (dit) omdat Allah mijn ouders niet heeft voorzien van veel kinderen. Begeleid hen (naar de waarheid),   Mijn ouders hebben de dochter van mijn tante geadopteerd, zodat het een dochter van ons is, (dit) omdat Allah mijn ouders niet heeft voorzien van veel kinderen. Begeleid hen (naar de waarheid), Emptyvr jul 17, 2009 10:29 pm

Vraag:

Mijn ouders hebben de dochter van mijn tante geadopteerd, zodat het een dochter van ons is, (dit) omdat Allah mijn ouders niet heeft voorzien van veel kinderen. Begeleid hen (naar de waarheid), moge Allah jullie het goede geven.

Antwoord:

Adopteren is niet toegestaan in de Islaam. Elk mens wordt naar zijn (biologische) vader(-naam) aanroepen, het zijnde man of vrouw. Allah -Ta’aalaa- zegt (vertaling):
((Roept hen met de namen van hun vaders, dat is rechtvaardiger bij Allah. En als jullie hun vaders niet kennen, dan zijn ze jullie broeders in de godsdienst en jullie beschermelingen.)) [Al-Ahzaab: 5]
En het adopteren was in de Jaahiliyyah (pre-islamitische tijd) bekend. Zaid ibn Haarithah werd aanroepen als Zaid ibn Mohammed –radiayaAllahu ‘anhu- en toen Allah de vers openbaarde werd hij naar zijn (biologische) vader toegeschreven: Zaid ibn Haarithah.
En de Sharie’ah legt vast dat de mensen naar hun (biologische) vaders moeten worden toegeschreven en dat het adopteren niet toegestaan is voor welk mens dan ook.
Wat betreft het opvoeden/verplegen, daar zit geen kwaads in als ze het kind opvoeden van een ander en hem goed behandelen, (en) dat ze hem toeschrijven aan zijn (biologische) vader, niet aan hem (pleegvader), dan is daar niets kwaads mee. Maar dat wordt gezegd: kind van die en geen kind van die, dan is dat volstrekt niet toegestaan.

Shaykh ibn Baaz (rahimahuAllah)
Bron: http://www.binbaz.org.sa/mat/17784
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ghorabaa.actieforum.com
 
Mijn ouders hebben de dochter van mijn tante geadopteerd, zodat het een dochter van ons is, (dit) omdat Allah mijn ouders niet heeft voorzien van veel kinderen. Begeleid hen (naar de waarheid),
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Dragen van korte kleding in bijzijn van kinderen
» Als de ouders van een vrouw ongelovigen zijn, is het dan voor haar noodzakelijk om Hijaab te dragen ten overstaan van hen?
» Het oordeel over het binnenhalen van niet-moslim opvoedsters voor onze kinderen
» Wat is uw opinie over de kwestie van een vrouw en artsen en het advies voor moslimzusters en voogden (i.e. ouders, man, familieleden etc.) betreffende deze kwestie?
» Op sommige momenten horen we van oudere mensen, zowel mannen als vrouwen dat zij zeggen tijdens paniek of vrees voor hun kinderen en gelijksoortige zaken, dan zegt een van hen: “Mohammed en 'Ali”?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ghorabaa :: Huwelijk-
Ga naar: