ghorabaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Kitaab wa Soennah
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Ik wil graag taraawieh(1) in de moskee bidden, maar mijn man weigert me mee te nemen...

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Admin
Admin



Aantal berichten : 151
Registratiedatum : 16-07-09

Ik wil graag taraawieh(1) in de moskee bidden, maar mijn man weigert me mee te nemen... Empty
BerichtOnderwerp: Ik wil graag taraawieh(1) in de moskee bidden, maar mijn man weigert me mee te nemen...   Ik wil graag taraawieh(1) in de moskee bidden, maar mijn man weigert me mee te nemen... Emptyma jul 20, 2009 12:34 am

Ik wil graag taraawieh in de moskee bidden, maar mijn man weigert me mee te nemen...

Ik wil graag taraawieh(1) in de moskee bidden, maar mijn man weigert me mee te nemen...



Door de nobele Shaykh



Aboe ‘Oemar Saalim al-‘Adjmie



- moge Allah hem behouden -





Vraag: Ik ben al enkele jaren aan het leren over de Islaam, en sinds enkele maanden nam ik de grote stap en begon ik te bidden. Ik voelde me daar heel erg goed bij. Tijdens Ramadaan werd ik overrompeld door het verlangen taraawieh bij te wonen in de plaatselijke moskee. Mijn man gaat er elke avond heen en komt nadien stralend thuis. Hij weigert echter me mee te nemen en beweert dat de plaats van een moslimvrouw thuis is. Dit deed me groot verdriet, en het erge is dat ik niet meer met hart en ziel kan bidden. Ik voel me totaal vereenzaamd, als ik 's avonds in mijn eentje mijn gebed verricht, en kan er niet meer in opgaan zoals vroeger. Ik voel me verlaten, ook door Hem voor wie ik bid, moge Hij het mij vergeven. Tijdens mijn gebed kan ik Hem alleen maar vragen om mij te helpen. Hoe kom ik uit deze knoop?



Antwoord: Mijn zuster, alle lof is aan Allah, Degene Die u geleid heeft naar de Islaam. En ik vraag Allah om deze geweldige gunst voor u en voor ons te laten voortduren.



Wat het gebed betreft: voorwaar, uw gebed in uw huis bevat een grotere beloning (dan het gebed in de moskee). De Profeet - sallallahoe ‘alayhi wa sallam - heeft gezegd:



خير صلاة المرأة في بيتها



"Het beste gebed voor de vrouw is in haar huis."



U dient zich dus niet slecht te voelen vanwege het feit dat u niet naar de moskee gaat, want u bevindt zich op het goede. Maar als u uw echtgenoot bericht over de overlevering van de Profeet - sallallahoe ‘alayhi wa sallam:



لا تمنعوا إماء الله مساجد الله



"Weerhoud de dienaressen van Allah niet van de moskeeën van Allah."(2)



Wellicht dat hij u dan soms met zich meeneemt. Als u echter niet gaat, bevindt u zich toch op het goede, want uw gebed in uw huis is beter voor u en de beloning is groter.



Bron: Een persoonlijke mail van de Shaykh, 1 november 2006
Vertaald vanuit het Arabisch door: Ridouane Mallouki




--------------------------------------------------------------------------------



(1) Voetnoot van de vertaler: Taraawieh: Nachtgebed dat in de avonden van Ramadaan verricht wordt.



(2) Voetnoot van de vertaler: Overgeleverd door al-Boekhaarie en Moeslim.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ghorabaa.actieforum.com
 
Ik wil graag taraawieh(1) in de moskee bidden, maar mijn man weigert me mee te nemen...
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Als je nog wilt bidden na Taraawieh, moet je al-Witr dan meebidden met de imaam?
» Wat te doen als je Salaat al-‘Ishaa nog moet bidden, terwijl de imaam al begonnen is met Taraawieh
» Als een persoon naar voren stapt om een vrouw ten huwelijk te vragen, maar haar voogd (vader, oom, broer, zoon etc.) weigert om haar uit te huwelijken, met als bedoeling haar te verhinderen van het huwelijk. Wat zegt de Islaam hierover?
» Bidden met het gebed dat via de televisie of de radio wordt uitgezonden.
» Moskee en Menstruatie

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ghorabaa :: Gebed & Woedoe-
Ga naar: