ghorabaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Kitaab wa Soennah
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Moskee en Menstruatie

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Admin
Admin



Aantal berichten : 151
Registratiedatum : 16-07-09

Moskee en Menstruatie Empty
BerichtOnderwerp: Moskee en Menstruatie   Moskee en Menstruatie Emptyzo jul 19, 2009 11:06 pm

Moskee en Menstruatie


Het Permanente Comité️ Aan de geleerden van het Permanente Comité werden gevraagd (6/272):

Wat is het wettelijke oordeel betreffende een vrouw die de moskee binnentreedt terwijl zij menstrueert om alleen naar de Choetbah (preek) te luisteren?

Zij antwoordden: Het is niet toegestaan voor een vrouw om de moskee binnen te gaan wanneer zij menstrueert of bloedt na bevalling....wat betreft het er doorheen passeren, hier is niets verkeerd mee wanneer dit noodzakelijk zou zijn, en als er geen risico is dat zij de moskee zal verontreinigen,
omdat Allaah Ta’ala zegt:

“...en (ook) niet wanneer jullie in staat zijn van Djanaaba (i.e. in een staat van seksuele onreinheid en nog geen bad hebben genomen), behalve degenen die er onderweg doorheen komen (zonder genoeg water of gewoon er door –moskee- heen passeren), totdat jullie je (ritueel) gereinigd hebben....” [al-Nisaa` 4:43]

En een menstruerende vrouw is net als degene die in een staat is van Djanaabah. En omdat de Profeet (Moge Allaah's Zegen en Vrede met hem zijn) ‘Aa’ishah opdroeg om iets voor hem uit de moskee te halen terwijl zij menstrueerde.

Einde citaat van fataawaa al-Lajnah al-Daa’imah, 6/272
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ghorabaa.actieforum.com
 
Moskee en Menstruatie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ik wil graag taraawieh(1) in de moskee bidden, maar mijn man weigert me mee te nemen...
» Is het toegestaan voor een menstruerende vrouw om halaqah ad-dhikr (kring van het gedenken van Allaah) bij te wonen in de moskee?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ghorabaa :: Zusters-
Ga naar: