ghorabaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Kitaab wa Soennah
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Vrouwen en winkelen

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Admin
Admin



Aantal berichten : 151
Registratiedatum : 16-07-09

Vrouwen en winkelen Empty
BerichtOnderwerp: Vrouwen en winkelen   Vrouwen en winkelen Emptyzo jul 19, 2009 10:59 pm

Vrouwen en winkelen


Shaych al-'Allaamah Saalih ibn Fowzaan Vraag: Ik en mijn vrouw gaan uit naar de markt om noodzakelijke dingen te kopen voor haar of het huis, en ze gaat naar buiten met mij, volledig bedekt, en alle lof zij aan Allaah, ze spreekt met geen van de handelaren (winkeleigenaren of assistentes). Dus is er enige zonde op haar in het naar buiten gaan (op deze manier) of niet. Licht mij in? Moge Allaah u inlichten!

Antwoord: Er schuilt geen kwaad in een vrouw die uitgaat om noodzakelijke dingen te kopen van de markt als ze niemand heeft die dit voor haar zou kunnen doen, zolang ze volledig bedekt is en weg blijft van het mixen met mannen en het onnodig met hen praten. En als ze een man van onder haar mahrams bij haar heeft, dan is dat meer compleet en beter.

Echter, als er iemand is die deze noodzakelijke dingen voor haar kan kopen, dan is er geen reden voor haar om naar buiten te gaan naar daar waar Fietnah en gevaar in berust, met name vandaag de dag waar de fietnah is toegenomen en schaamte en wederzijds respect zijn afgenomen -behalve degene wie Allaah begunstigd heeft-. Dus het is voor een vrouw verplicht om in haar huis te blijven zoveel als ze kan, want Hij Ta'ala zegt:

((En blijft in jullie huizen en vertoont jullie versieringen niet zoals in de vroegere tijd van de onwetendheid werd gedaan.)) [al-Ahzaab: Vers 33]

Bron: al-Moentaqaa min Fataawa Shaych Saalih al-Fowzaan --- Volume 3, Pagina 294
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ghorabaa.actieforum.com
 
Vrouwen en winkelen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Uitnodiging door Vrouwen
» Islaamitische vrouwen en artsen
» Handelen in schoonheidsproducten voor vrouwen
» Het mixen van mannen en vrouwen tijdens studie
» Op sommige momenten horen we van oudere mensen, zowel mannen als vrouwen dat zij zeggen tijdens paniek of vrees voor hun kinderen en gelijksoortige zaken, dan zegt een van hen: “Mohammed en 'Ali”?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ghorabaa :: Zusters-
Ga naar: