ghorabaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Kitaab wa Soennah
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Knippen van haren van een vrouw

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Admin
Admin



Aantal berichten : 151
Registratiedatum : 16-07-09

Knippen van haren van een vrouw Empty
BerichtOnderwerp: Knippen van haren van een vrouw   Knippen van haren van een vrouw Emptyzo jul 19, 2009 11:00 pm

Knippen van haren van een vrouw


Iemaam Shaych 'Abd al-Aziez ibn Baaz Vraag: Ik hoop dat u mij zult helpen betreffende het (vraagstuk over het) knippen van mijn haar aan de voorkant in een bepaalde stijl waarbij het haar soms over de wenkbrauwen van een Moslimvrouw komt. Is dit toegestaan of niet? Moge Allaah u belonen.

Antwoord: Ik weet niets (verkeerds) over het knippen van haren van een vrouw. Het geen wat verboden is, is het helemaal af te scheren. Je mag het niet afscheren maar je mag de lengte inkorten of de hoeveelheid verminderen, ik ken hier geen bezwaar tegen. Echter, moet dit op een goede manier gedaan worden, (een manier) die jou en je man tevreden stelt. Je moet ervoor zorgen dat je het met hem eens wordt over hoe het geknipt moet worden, zonder dat het een imitatie van de ongelovigen vrouwen is.




Als je het lang laat, wordt het moeilijker het te wassen en te kammen. Als het zo lang of dik is en een vrouw knipt het kort of brengt het in laagjes, dan is daar niks mis mee. Of als er in het deels kort knippen mooiheid schuilt, en zij en haar echtgenoot er tevreden over zijn, dan weet ik niet dat daar iets mis mee is. Echter, men mag het niet helemaal afscheren. Dit is niet toegestaan behalve in het geval van aandoening of ziekte.

Bron: Fataawa al Mar’ah al-Moeslimah 2/515.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ghorabaa.actieforum.com
 
Knippen van haren van een vrouw
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Onduidelijkheid van bloed bij vrouw
» De Positie van de Islaamitische Vrouw en haar Werk
» Als de ouders van een vrouw ongelovigen zijn, is het dan voor haar noodzakelijk om Hijaab te dragen ten overstaan van hen?
» Is het toegestaan voor een menstruerende vrouw om halaqah ad-dhikr (kring van het gedenken van Allaah) bij te wonen in de moskee?
» Wat is uw opinie over de kwestie van een vrouw en artsen en het advies voor moslimzusters en voogden (i.e. ouders, man, familieleden etc.) betreffende deze kwestie?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ghorabaa :: Zusters-
Ga naar: